אדם שסובל מכאבים בכף היד מטופל במרפאה של ד"ר אברהם הס
כאבים בפרק כף היד

כאבים בפרק כף היד כאבים בפרק כף היד יכולים לנבוע מסיבות רבות, זאת בעוד כי אבחון של הסיבה המדויקת לכאבים שכאלו יכולה לעתים להוות אתגר

קרא עוד »

כאבים ביד שמאל - מה הסיבות ומה עושים עם כאב יד שמאל

כאבים ביד שמאל יכולים להציק ולגרום לתחושה לא נעימה לאורך היום. בין אם בעבודה, במהלך השינה ולעיתים ללא התעסקות מיוחדת עם היד.
כאבים בידיים נחשבים לבעיה מורכבת והסובלים ממנה מרגישים מוגבלים במגוון פעולות יומיומיות, כמו: הכנת אוכל, צחצוח שיניים, ניקיון ורחצה, נהיגה, הרמת חפצים, הרמת ילדים ועוד. כאשר יש כאבים בידיים ובפרט ביד שמאל, איכות החיים נפגעת ומשתבשת.

מה גורם לכאבים חזקים ביד שמאל?

יש המון סיבות להופעת כאבים ביד שמאל, בין היתר מכיוון שמדובר באזור שנחשב לפעיל מאוד בגוף. כאב יד שמאל יכול להתפתח בעקבות מכה או חבלה, אך לא רק. אלא גם בעקבות, פציעות ספורט, תאונות דרכים, פריצות דיסק, פריקה של אחד המפרקים, שברים של העצמות ועוד. מקרי כאבים ביד שמאל יכולים להופיע גם כאשר יש מתיחה של רקמה או נקיעה.
כאבים ביד שמאל הן לרוב כתוצאה של עומס יתר על היד ובשימוש ביד. כך למשל אנשים שעובדים בעבודה שבה רוב העיסוק הוא עם הידיים, יסבלו יותר מכאבים באזור. כי הם סוחבים משקלים כבדים, כי הם מקלידים המון שעות על המקלדת, כי הם כותבים, משחקים במחשב, שולחים הודעות באמצעות הקלדה, נושאים משקלים כבדים על בסיס יומיומי ועוד.
מה עוד יכול לגרום לכאבים ביד שמאל? מחלות. ישנן מחלות רבות שגורמות לאנשים לחוות כאבים ביד שמאל ונימול, כאבים ביד שמאל בלילה וגם במנוחה. והן: דלקת פרקים ריאומטית, דלקת פרקים הניוונית, דלקת בשורש כף היד, דלקת פסוריאטית, דלקת זיהומית ומחלות נוספות.
ישנן עוד המון סיבות לכך שיש כאבים ביד שמאל וצריך לבחון את התסמינים, מתי חלה התפרצות ומהי הסיבה לכך. ולאחר מכן להתאים טיפול.

כיצד ניתן להפחית כאב ביד שמאל?

אם אתם מתמודדים או מתמודדות עם כאבים ביד שמאל, יש דרך להפחית את הכאבים. חשוב קודם להבין היכן מתבטא הכאב, האם מדובר בכאבים בזרוע שמאל, כאבים ביד שמאל למעלה, כאב ביד שמאל מעל המרפק, כאבים באגודל ביד שמאל, כאבים ביד שמאל ובכתף, כאב בכתף שמאל ונימול ביד, כאב בזרוע העליונה שמאל, כאבים ביד שמאל בזרוע או כאבי שרירים ביד שמאל. כל מקרה הוא שונה ומתבטא אחרת אצל כל אישה או גבר. כאשר התסמינים הראשונים מופיעים, ניתן להפחית מעט את הכאב באמצעות אורח חיים חדש ובריא יותר. כך שאם יש לכם כאבים במהלך כתיבה, מומלץ להוריד את העומסים ולהפחיד מעט בכמות שעות הכתיבה. כתיבה למשל, מאוד מאמצת אזורים רבים ביד ובזרוע ויכולה לגרום לכאבים נקודתיים ומתמשכים עד לכדי נימול ואי יכולת להמשיך ולכתוב.
אם הכאבים קורים אחרי אימון ידיים או אימון באופן כללי, מומלץ לבצע מתיחות באזור וכך למעשה להפחית את רמת הכאב. אם הכאבים חזקים וחוזרים על עצמם ולמרות שאימצתם שגרה חדשה ואורח חיים תקין יותר – הכאבים ממשיכים, מומלץ לאורתופד וכירורג כף יד, שייתן לכם פתרון שיפחית את הכאב משמעותי בהתאם למצב שלכם.

האם אפשר למנוע ביד ובזרוע שמאל בקרב נשים?

כאב ביד שמאל נשים וכאב בזרוע שמאל נשים יכול להופיע אחרי לידות והנקות. אלו יכולים להיות כאבים זמניים לתקופת ההיריון והלידה ולהיעלם לאחר מכן. הבעיה הגדולה היא – הכאבים בזרוק ובמפרקי הידיים. אלו הם כאבים המלווים בנימולים ועשויים להיות כרוניים ככל שהזמן חולף והסיבה במקרה של נשים, היא למשל: ביצוע הנקה לזמן ממושך. למשל – מספר פעמים ביום. אם אורח החיים לא ישנה בסמוך לכאבים, אז הכאבים יחמירו ותצטרכו למצוא פתרונות להתמודדות עם הכאב. אם יש לכם אפשרות להפסיק לבצע את הפעולה שוב ולמצוא לה תחליף – זה כדאי ומומלץ כדי למנוע כאב כרוני מתמשך.
ככל שהיד נמצאת בפוזיציה מסוימת לאורך זמן, ובצורה נייטרלית היא עשויה להינזק. ברגעים בהם אתם מרגישות שהכאב גובר, לא משנה המקרה, מומלץ לפנות לאורתופד וכירורג כף יד כדי לקבל טיפול וייתן לכן מענה לשגרה ואורח חיים חדש ועם פחות כאבים.

איבחון דלקת ביד שמאל

לדלקת ביד שמאל תסמינים רבים, וניתן לאבחן זאת על ידי תשאול המטופל. רופא אורתופד מומחה יידע לפענח עבורכם ולאבחן את מצבכם ואת מקור הכאב. אם הכאב מופיע בזרוע שמאל ובמפרק ביד שמאל, אם הכאב קורה במגע או בביצוע תנועות מסוימות, ומדובר בכאב ממושך למשך כמה שניות בכל פעם – במקרים אלו ובהיעדר תסמינים נוספים, ניתן לאבחן את הכאבים כדלקת ביד שמאל. חשוב מאוד לפנות לרופא אורתופד מומחה בפענוח כאבים כרוניים ביד שמאל, בזרוע ובמרפק כדי להתאים טיפול מותאם אישית לפי רמת הכאבים שלכם.
המון בריאות!

Picture of ד"ר הס אברהם

ד"ר הס אברהם

ד"ר הס אברהם הוא מנתח יד מנוסה ביותר המתמחה בשירותי ניתוחי כף יד מקיפים. עם הכשרה ומעורבות נרחבת בכנסים לאומיים ובינלאומיים, הוא מעניק טיפול יוצא דופן ומשמש כבורר מומחה לפגיעות יד בבית המשפט. המומחיות והמחויבות של ד"ר אברהם למצוינות הופכות אותו לבחירה העליונה עבור כל מי שמחפש טיפול כירורגי יד מהשורה הראשונה.

דילוג לתוכן