אדם שסובל מכאבים בכף היד מטופל במרפאה של ד"ר אברהם הס
כאבים בפרק כף היד

כאבים בפרק כף היד כאבים בפרק כף היד יכולים לנבוע מסיבות רבות, זאת בעוד כי אבחון של הסיבה המדויקת לכאבים שכאלו יכולה לעתים להוות אתגר

קרא עוד »

כאבים בפרק כף היד

כאבים בפרק כף היד יכולים לנבוע מסיבות רבות, זאת בעוד כי אבחון של הסיבה המדויקת לכאבים שכאלו יכולה לעתים להוות אתגר גם עבור המנוסים שבאורתופדים. על כן, חשוב להכיר את הסיבות השונות לכאבים אלו ולהכיר מקרוב את מבנה פרק כף היד, זאת על מנת שתוכלו לדעת כיצד לקבל את הטיפול הדרוש במידת הצורך. תחילה, יש לציין כי מבנה כף היד נחשב למורכב ומסובך. מדובר במבנה הכולל מפרקים, עצמות גידים, שרירים, כלי דם ועצבים, ליתר דיוק שורש כף היד נחשב לאזור המעבר בין האמה אל כף היד והאצבעות. והוא מורכב מ8 עצמות קטנות המחוברות ביניהן על ידי רצועות. שיוצרות את המפרקים הנמצאים בין העצמות. כלומר, המבנה המורכב של כף היד ובפרט של שורש כף היד הוא זה אשר מאפשר לנו לערוך פעולות יום-יומיות.

סוגי כאבים בפרק כף היד

כאמור, מבנה פרק כף היד נחשב למורכב מאוד. על כן חשוב לקבל הבנה מסוימת אודותיו טרם הגעה להחלטה על טיפול בכאבים במידת הצורך. נוסף על כך, קיימים סוגי כאבים רבים, שמוטב שתדעו עליהם על מנת שתוכלו להגיע להחלטה מושכלת בקשר להמשכיות הטיפול על ידי כירורג כף יד. כאשר מדובר בכאבים, אחד הגורמים הנפוצים ביותר לכאבים בפרק כף היד הינו תסמונת התעלה הקרפלית. התסמונת מוכרת גם כתסמונת מנהרת שורש כף היד. למעשה, מדובר בתסמונת שכיחה במיוחד. בין הפעולות נציין הקלדה על מחשב או  עבודת בעלי מלאכה – בניהם נדגיש את אלו שעובדים עם מכשור רוטט שעבודתם מתרחשת בצורה תבניתית וקבועה. בעצם, תסמונת זו נגרמת עקב לחץ על העצב המדיאני אשר עובר בתעלה הקרפלית הממוקמת בשורש כף היד. בתעלה זו תשעה גידים שייעודם הוא להיות אחראים על תנועות כיפוף אצבעות היד בנוסף לעצב המדיאני המשפיע על התחושה בכף היד. תסמונת מנהרת שורש כף היד קורית כאשר הגידים מתעבים ולוחצים על העצב המדיאני המוזכר לעיל, מה שנגרם בעיקר בעקבות תנועות חזרתיות, אך גם יכול לנבוע מסוכרת, השמנת יתר ואף גם דלקת מפרקים.

אפשרויות הטיפול בכאבים בפרק כף היד

כזכור לעיל, אחת הסיבות הנפוצות לכאבים במפרק היד יכולה להיות תסמונת מנהרת שורש כף היד. נוסף על כך, במקרים מסוימים תיתכן גם דלקת שורש כף היד. תחילה, על מנת לטפל בבעיות אלו, יש לחבוש סד מעל המפרק הפגוע. החבישה תבטיח שמירה על המפרק בתנוחה שמאפשרת זרימת דם אופטימלית. בנוסף , יש להמשיך בטיפולי פיזיותרפיה למפרק בליווי תרופות נוגדות דלקת. כמו כן, חשוב לציין כי במקרים מסוימים זריקות סטרואידים מקומיות למען הפחתת גורמי הדלקת עשויים לסייע רבות או ביצוע ניתוח ולדעת מה הם סיבוכים לאחר ניתוח אצבע הדק. יתרה מזאת, ראוי לציין כי טיפולים אלו מהווים הקלה מיידית ועל כן, בכל הנוגע לטיפול ארוך טווח רצוי להתייעץ עם כירורג כף יד מוסמך.

Picture of ד"ר הס אברהם

ד"ר הס אברהם

ד"ר הס אברהם הוא מנתח יד מנוסה ביותר המתמחה בשירותי ניתוחי כף יד מקיפים. עם הכשרה ומעורבות נרחבת בכנסים לאומיים ובינלאומיים, הוא מעניק טיפול יוצא דופן ומשמש כבורר מומחה לפגיעות יד בבית המשפט. המומחיות והמחויבות של ד"ר אברהם למצוינות הופכות אותו לבחירה העליונה עבור כל מי שמחפש טיפול כירורגי יד מהשורה הראשונה.

דילוג לתוכן